Bewoners

Veelgestelde vragen

Om gebruik te kunnen maken van het E-loket en de digitale omgeving Key2Park waarin u uw kenteken kunt activeren/switchen, dient u een aantal stappen te doorlopen. Onderstaand treft u de meest gestelde vragen m.b.t. deze procedure en het gebruik van Key2Park.

Hoe kom ik in het E-loket? 
U klikt op de link van het E-loket op de homepage van deze website. Vervolgens klikt u op ‘aanmelden’. Het DigiD logo verschijnt zodat u hier op kunt klikken. Met uw DigiD gegevens logt u in. 

Hoe valideer ik mijn e-mailadres?
U gaat naar de website van ParkeerService. Hier vindt u een link naar het E-loket. Nadat u bent ingelogd in het E-loket, registreert en valideert u uw e-mailadres onder de button ‘mijn contactgegevens’ en volgt de instructies.

Wat te doen indien validatie niet lukt?
Voer uw wachtwoord opnieuw in zonder gebruik te maken van de optie kopiëren of gebruik tijdelijk een ander e-mail adres.

Hoe start ik de activatieprocedure?
Na het afronden van het validatieproces stuurt u uzelf een activatiemail om gebruik te kunnen maken van Key2Park. Hiervoor klikt u op ‘huidige parkeervergunningen’ en selecteert u de vergunning waarbij meerdere kentekens geregistreerd staan. Vul in het hiervoor bestemde veld een e-mailadres in en klik vervolgens op ‘Koppel aan Key2Park’. Hierna ontvangt u een e-mail met instructies.

Hoe kom ik aan de Key2Park app?
Deze kunt u downloaden in de appstore. De app is gratis verkrijgbaar onder de naam: Key2Park.

Kan ik een kenteken wijzigen via Key2Park?
Nee, dit is niet mogelijk. U kunt een kenteken alleen wijziging in het E-loket. In Key2Park activeert u alleen een reeds via het E-loket opgegeven kenteken.

Wat moet u doen, indien u een vergunning heeft waarop 1 kenteken geregistreerd staat?
Indien er maar 1 kenteken op uw vergunning staat, hoeft u verder geen actie te ondernemen. U heeft hiervoor geen Key2Park nodig.

Waarom lukt het aanvragen van een nieuwe vergunning niet?
Mogelijk bent u net verhuisd en is uw inschrijving op het nieuwe adres in de BRP nog niet verwerkt.
Ook is het mogelijk dat u inlogt met uw DigiD maar de auto staat op naam van iemand anders staat.

Ik wil mijn kenteken wijzigen, waarom zie ik mijn vergunning niet in het E-loket?
Controleer of de vergunning wel op uw naam staat. Als vorige auto op naam van uw partner staat dan staat de vergunning op zijn/haar naam. De bestaande vergunning dient dan eest beëindigd te worden. Daarna kunt voor het nieuwe kenteken een vergunning op uw naam aanvragen.